Peedu koolis kohtusid tehnoloogia ja kunst

Teisipäeval, 15.novembril viis innovaatikute huvitunni läbi lapsevanem Anneli. Sel korral ühendati omavahel tehnoloogia ja kunst. Esmalt proovisid 1. klassi lapsed Anneli juhendamisel “omal nahal” ära, kuidas toimib laetud osakeste suunatud liikumine suletud ringis. Ehk siis moodustamine lastest ringi ja kui elektritester nende vahel piiksuma hakkas, oli laste üllatus suur, et nende keha elektrit juhib. Kõik lapsed said proovida ka lüliti ametit, lastes sõbral käest lahti ja katkestades sellega ahela. Omavahel katsetades avastasid nad jadaühenduse kõrvale ka paralleelse süsteemi. Edasi suundusime värskelt õpitut praktikas proovima. Lapsed panid ise kokku vooluallikast (patarei), lülitist ja pöörlevast mootorist ahela. Edasi läks elevus veelgi suuremaks, kui nad nägid, milliseid ilusaid värvilisi kettaid sellel vildikatega luua saab. Ketastet kleepimine kokku värvikireva kunstitöö.
Anneli: “Olin vaimustuses laste vaimustusest, nad tegid kõike innuga kaasa ja siirast avastamisrõõmu jagus terveks tunniks. Lapsed tegid väga ilusti grupina koostööd.” Pilte tunnist saab vaadata siit.

Veel samal nädalal viis Anneli läbi veel ühe tunni 4.klassi lastele. Ka nemad said esmalt nagu innovaatikudki kätest kinni hoides vooluringi moodustada. Neljanda klassi lapsed olid juba omajagu umbusklikumad ja kohe “voolu saama” ei nõustunud, ikkagi elukogenenumad. Aga peale selgitust, et nad seda isegi ei tunne ja veendunud selle ohutuses, tundsid ka nemad selle ringi avastamisest rõõmu. Tunni teiseks ülesandeks oli ehitada joonistav robot papptopsist, vildikatest, patareist ja pöörlevast mootorikesest. Peale pikka pusimist ja katsetamist sai enamik lastest tunni lõpuks oma roboti liikuma. Robotid joonistasid mitmevärvilisi ringe, millest loodi ühisteos. Pilte tunnist

Suur aitäh Annelile nende vahvate tundide ettevalmistamise ja läbiviimise eest!